MSN starter reiseportal

MSN starter reiseportal

MSN og reisemagasinet Zine travel inngår samarbeid for å lage Norges største reisesider på internett.

Nordmenn ønsker å reise på nett, planlegge kommende ferier og drømme seg bort en regntung høst- og vinterkveld. Hele 96 prosent av unge mellom 15-29 år med internettilgang vil bruke internett i planleggingen av reiser.

Det viser en landsdekkende undersøkelse gjennomført av Univero Fishnet/MMI for blant andre MSN. Undersøkelsen viser at søk etter billigste hotell og flyreise, bilder fra reisemål og et helhetlig nettsted er det brukerne ønsker mest.

Det er bakgrunnen for at Norges største portal MSN.no og det norske reisemagasinet ZINE travel nå har inngått samarbeid for å lansere nye, fristende og komplette websider der du kan gjøre alt på ett sted.

LES OGSÅ: Microsoft utfordrer Youtube

Drøm deg bort

"Her kan du finne informasjon om de aller fleste land i verden, lese fristende saker fra destinasjonene eller la deg inspirere til akkurat den type reiser du er glad i, enten det er storbyferie eller økoreiser, deretter kan du bestille turen din der og da." skriver selskapene i en pressemelding.

www.zinetravel.no vil bli hovedleverandøren av innhold til MSN Reise (travel.no.msn.com), og de to nettstedene vil samarbeide om å lage et best mulig produkt for brukerne. MSN-nettverket har i dag rundt 2 millioner unike brukere i uka.

- De fleste av oss surfer mye på nett for å finne reiseinformasjon. Men det er vanskelig å finne frem til gode sider, og man må alltid innom flere nettsteder. Zinetravel.no skal gi brukerne det de savner mest: en oversiktlig reiseportal med inspirerende saker i alle kategorier, enten du liker spa eller økoferie, lover Torild Moland Krogsrud, redaktør av reisemagasinert ZINE travel.

- Reiselivsstoff vil være et av MSN.no sine hovedsatsningsområder fremover, og vårt mål er at MSN Reise skal bli Norges største nettsted for forbrukere som er interessert i reiseliv. Innhold fra ZINE travel kommer til å utgjøre ryggraden i den nye reisesatsningen, men vi kommer også til å levere eget innhold og tilleggstjenester som blant annet fly- og hotellsøk, sier Kurt Lekanger, kanalsjef i MSN.no.

LES OGSÅ: Pusser opp Hotmail