Nettangst blant nye firmaer

Nettangst blant nye firmaer

Nyetablerte, norske bedrifter har ikke hjemmesider, og kjøper ikke varer og tjenester på internett.

Forsikringsselskapet Codan har snakket med 295 nyetablerte firmaer i Norge, blant annet for å finne ut hva slags forhold de har til internett.

Finansavisen skriver at bare 27 prosent av firmaene hadde en egen hjemmeside. Og så mange som 55 prosent oppga at de ikke ville kjøpe finansielle tjenester og produkter på nettet.

LES OGSÅ: Vil erobre hele SMB-markedet

- Mange av disse selskapene er i håndverksbransjen. De prioriterer ikke ofte ikke å sette opp sin egen nettside i en etableringsfase, forteller Frank Grøndahl, leder av Codans norske SMB-divisjon.

Dette med at de nye firmaene ikke vil kjøpe finansielle produkter på nett, gjør at Codan får vann i munnen. De gir kundene sine en kontaktperson, og håper at dette skal ta knekken på konkurrentene som selger på nett.

LES OGSÅ: 10 gode SMB-råd

- Vi går motsatt vei, forklarer Grøndahl, som tror motsatt vei er riktig vei i SMB-markedet.

Noe han altså får støtte i fra undersøkelsen.

Les om: