Nettet slår alle medier

Nettet slår alle medier

I år vil amerikanerne bruke mer tid på web enn noe annet medium, viser en fersk undersøkelse.

De nye funnene er en del av en rapport produsert av det private investeringsselskapet Veronis Suhler Stevenson. Rapporten legger vekt på skiftet i forbrukernes og annonsørenes vaner.

I fjor var papiraviser og tv de største reklamemediene, med omsetning på henholdsvis 55, 7 milliarder og 48, 7 milliarder dollar.

Rapporten regner derimot med at internettreklame vil bli det største reklamemediet, med nesten 63 milliarder dollar i omsetning, innen 2011. Dette blir beskrevet som et vannskille i mediebransjen.

- Vi anser dette som et av de viktigste funnene, sier sjefen for investeringsselskapet James Rutherford, til Reuters.

For første gang på ti år brukte folk i 2006 mindre tid på medier enn året før. Dette ventes å korrigeres i 2007 og i 2008, men at Internett vil ta en større del av kaka.

LES OGSÅ: - Tv er overpriset, nettet overtar

Les om:

Nett-tjenester