Snubler i nedoverbakke

Snubler i nedoverbakke

Nettjenesten Stumbleupon sa i går opp 30 prosent av staben.

Det er dermed bare 75 mennesker som driver den populære link-tjenesten. Dette melder Techcrunch.

Nettjenesten har eksistert siden 2001, ble kjøpt opp av Ebay i 2007, men solgt tilbake til grunnleggerne to år etter. Nå mener sjefen Mark Bartels at de måtte balansere utviklergruppa på nytt, siden hele 40 prosent av brukerne er på mobile enheter.

- Hoveddrivkraften er å bli mer strømlinjeformet for bedre å få gjennomført våre mål for 2013 sier han til teknologibloggen.

Likevel meldes det at de færreste sparkede ansatte var teknikere.

Deler pekere

Stumbleupon er en lenkedelingstjeneste, hvor brukerne legger inn og anbefaler nettsider, videoer og bilder. Organisert etter interessefelt får andre brukere se disse ved å trykke på "Stumble"-knappen. Man kan også gi sidene tommel opp eller tommel ned. Hensikten er å gi folk en følelse av å snuble over gjemte perler og skjulte skatter på nettet.

(Og, for å være ærlig, hvis du har fem minutter til overs en dag bør du definitivt teste)

Tjenesten er finansiert gjennom et system hvor opptil fem prosent av sidene du snubler over er betalt for, ifølge Wikipedia.