Nettkampanje med kjemperespons

SAS Braathens har kjørt en av landets største nettkampanjer. Oppmerksomheten har vært enorm, og kampanjen sendte i løpet av fem uker rundt 250.000 besøkende til selskapets nettsted.
Flyselskapene SAS og Braathens har slått sine merkevarene sammen på nett. For å skape oppmerksomhet rundt den nye nettsiden lanserte flyselskapet en omfattende nettkampanje. I løpet av fem uker har kampanjen sendt rundt 250.000 besøkende til sasbraathens.no direkte gjennom klikk på annonser, skriver Propaganda.

Til Propaganda forteller Børre Sandengen i mediebyrået Mediacom at budsjettet for kampanjen var på over syv millioner kroner brutto, fordelt på fem uker blir det nesten 1,5 millioner kroner på nett ukentlig. Han mener kampanjen bekrefter at nettet er på vei inn mediemiksen til de største annnonsørene.

I følge Propaganda har interessen for det nye flyselskapet SAS Braathens generelt vært stor. Det nye felles nettstedet skal ha ligget på topp tre-listen over de 50 mest besøkte nettsidene i Kvasir gjennom de siste ukene.

Det overordnede kampanjekonseptet har vært laget som et samarbeidsprosjekt mellom Kjetil Try fra Try Reklamebyrå og Ingebrigt Steen Jensen fra Dinamo. Dinamo Link har vært ansvarlig for å ta ut konseptene på internett.