Nettutvikling under juletreet

Nettutvikling under juletreet

Regnskogfondet får 100 arbeidstimer i julegave fra Netlife Research.

Design-, konsept- og analyseselskapet Netlife Research donerer vanligvis en sum penger til et vedledig formål hver jul.

I år ville de gjerne gjøre noe nytt og anderledes, og bestemte seg for at isteden for å gi en ren pengegave, ville selskapet donere 100 arbeidstimer nettutvikling til et verdig prosjekt.

Netlife inviterte til å sende inn en julegavesøknad. Torsdag 12. desember ble vinneren trukket.

100 timer til regnskogen

I hard konkurranse med 25 organisasjoner var det Regnskogfondet som til slutt ble valgt til å motta de 100 utviklingstimene.

- Ildsjeler og veldedige organisasjoner renner over av gode idéer, men har sjelden nok penger til å sette dem ut i livet. Etter vurdering av hvert enkelt prosjekt og mange diskusjoner internt, var det close race hvor Regnskogfondet stakk av med seieren, forteller Jostein Magnussen, markedssjef i Netlife Research.

Regnskogfondet jobber for bevaring av regnskogen og kjemper for rettighetene til urfolk i Latin-Amerika, Sentralafrika og Sørøst-Asia og Oseania. Organisasjonen, som feirer 25 år i 2014, har 40 ansatte og driver prosjekter i 11 land rundt om i verden.

Kommunikasjonssjef Hanne brown i Regnskogfondet mottok prisen på vegne av organisasjonen. Hun er nylig tilbake i Norge etter en reise i Amazonas, og kan fortelle at organisasjonen er svært glade for gaven og muligheten den gir.

Premien skal rettes mot lanseringen av rapporten «State og the Rainforest 2014» som lanseres til høsten neste år, og ble ovverrakt i joviale former under selskapets juleverksted, og Magnussen sier selskapet gleder seg til samarbeidet, og ser frem til å bidra og hjelpe til med en god sak.

- Vi er en engasjert gjeng, og jeg tror utsiktene til å jobbe med organisasjonens web gleder like mye som å gi selve gaven, sier Magnussen.