Norges største nettkampanje

Color Line flytter annonsekronene og bruker 8 millioner kroner på nettreklame i løpet av en uke.

Color Line nå flytter reklamekronene fra avis til nett for denne kampanjen, skriver selskapet i en pressemelding.
 
- Vi ser at kundene våre i økende grad bruker internett som reiseplanlegger og til bestilling. Med nye medievaner og fall i salget av papiraviser har internett blitt den viktigste mediekanalen for Color Line både når det gjelder å selge reiser og skape reiselyst, sier Jarle Naustvik, Internettsjef i Color Line. 
 
Kampanjen skal styrke Color Lines posisjon som ferieleverandør og tydeliggjøre bilferie som en attraktiv ferieform.

Kampanjen starter fredag 17. mars og vil være svært synlig i hele uke 12 med tung annonsering i alle de største mediene på nett og print. Direktør Otto Narvestad i mediebyrået Carat Interactive as fremhever mediemiksen og den korte tiden kampanjen skal gjennomføres som unik i Norge. 

Den største norske kampanjen 
 
- Dette er den største norske kampanjen meg bekjent som går over et så konsentrert tidsrom, med et så stort budsjett, der internett er den viktigste mediekanalen. Vi ser tydelig at norske annonsører allokerer midler fra tradisjonelle medier til nett og Color Line er et svært godt eksempel på denne trenden, sier Narvestad.
 
Narvestad påpeker at nettet nå er den tredje største mediekanalen i Norge etter tv og avis. Foruten fallende opplagstall for avisene er økt nettbruk, samt muligheten til å kommunisere med kunden over mange minutter på nettet viktige årsaker til dette.

Color Lines egne tall for kampanjesiden til skipet Color Fantasy viser at mer enn 1 million unike brukere har lastet ned 8 millioner undersider og at hver bruker er inne på nettsidene i ca. 7 minutter i snitt. Naustvik kan fortelle at nettløsningen nå genererer hele 40 prosent av bestillingene av FantasyCruise.