Norsk heder for kundesystem

Norsk heder for kundesystem

Hjemmet Mortensen øker antall abonnentfornyelser med rundt ti prosent med sitt nye kundesystem. Det har de fått pris for.
Konferansen SAS Forum International startet i København 15. juni. Under åpningen ble det utdelt fire priser for kreativ og dyktig anvendelse av løsninger fra SAS Institute, og i klassen for små og mellomstore bedrifter var det norske Hjemmet Mortensen som vant.

-- Vi ser det som en anerkjennelse av måten vi har tenkt på, sier direktør for HM Magasiner, Kjetil Opaas.

Utgangspunktet for løsningen til Hjemmet Mortensen var å legge en strategi for abonnementsfornyelse. Som de fleste utgivere opplever de at svært mange førstegangs abonnenter ikke fornyer.

Løsningen benytter data blant annet fra eksisterende distribusjonssystem og data fra kommunikasjon med kunden. Ved hjelp av programvare for sammenstilling og analyse fra SAS Institute kan de personifisere kontakten med kunden og derved gi bedre tilbud.

-- Vi kan for eksempel tilby en Hjemmet-abonnent som er glad i mat en kokebok om vedkommende fornyer abonnementet. Nå kan vi måle hele veien og se effekten av hva vi gjør, sier Opaas.