Ny markedssjef i HP

Ny markedssjef i HP

Chris Kirkemo er ny markedssjef i teknologi- og løsningsdivisjonen i HP Norge.

Før Chris Kirkemo tok over markedsansvaret i teknologi- og løsningsdivisjonen i HP Norge, jobbet han som markedsansvarlig for løsningene til HP. Kirkemo startet i HP i 1999, og har hovedsakelig jobbet over fem år som selger av tjenester for HPs service- og konsulentavdeling. Kirkemo er utdannet i internasjonal markedsføring fra Norges Markedshøyskole (BI).

- HP setter kunden i høysetet og måler jevnlig effekt og tilfredshet. Måling av effekt vil også være et viktig fokus på markedsføringssiden, og her er det nok litt å hente selv om HP har kommet et stykke i forhold til andre selskaper, sier Kirkemo i en pressemelding.

LES OGSÅ: Skal ta seg av HPs storkunder

HP har tradisjonelt vært stor på markedsføring av produkter, mens løsnings- og tjenestesiden ikke har kommet like tydelig frem.

- Det er derfor viktig for meg at vi markerer HP sterkere som løsningsleverandør. Vi leverer programvare og tjenester som er ytterst forretningskritisk til store deler av det norske markedet, og dette ønsker vi å synliggjøre bedre også markedsmessig, sier den nye markedssjefen.