Ny mediekontrakt for Escenic

Landets største utgiver av ukeblader og magasiner satser stort på nett.

Hjemmet Mortensen AS, landets største utgiver av ukeblader og magasiner, har valgt Escenic som leverandør av konsernets neste plattform for internett, skriver selskapet i en pressemelding.
 
Konsernets nye sentraliserte nettstrategi inkluderer en lisensieringsmodell for samtlige 60 titler i Norge, Sverige og Finland.
 
- Vi investerer aktivt i nye markeder og utvikling av nye inntektsstrømmer. Det var viktig å velge en sikker og fleksibel publiseringsløsning for å strømlinjeforme vår nye nettstrategi, Per Håkon Fasting, direktør i HM Interaktiv.

- Vi setter opp en helt egen avdeling som skal håndtere sentralisert publisering for alle 60 titler. Escenic Media System blir innholdskanalen som danner basisen for dette, avslutter Fasting.
 
Norske Escenic er leverandør av innholdspublisering og innholdsredigering. Escenics publiseringssystem er utviklet for å effektivisere og økonomisere informasjonsflyten internt og på tvers av organisasjoner.