Nye folk til Panasonic

Nye folk til Panasonic

Panasonic rekrutterer fire nye medarbeidere til den nordiske markeds- og salgsavdelingen.

– Det siste året har vi arbeidet intensivt for å skape en helt ny organisasjon for Panasonic i Norden og nå begynner vi å nærme oss målet. Vi gjør forandringene for å få mindre avstand til forbrukerne og forhandlerne. På dette området har vi ikke vært sterke nok, men nå skaper vi en intern gruppe som har som oppgave å støtte forhandlerne. Parallelt foretar vi store satsninger på markedsføring for å tydeliggjøre hva varemerket står for, sier Andrea Gisle Joosen, administrerende direktør hos Panasonic i Norden i en pressemelding.

Ove Öhrn, Nordic Sales Manager for forbrukerprodukter, tiltrådte sin stilling for en uke siden. Han kommer fra Samsung, hvor han var ansvarlig direktør for området Home Appliances. Før det var han ansvarlig for audio visual i samme selskap.

Ulrika Bengtsson, Trade Marketing Manager, begynte i midten av august. Hun kommer fra BasWare hvor hun var ansvarlig for markedskommunikasjon og markedsstrategi. Hennes hovedoppgave blir å være ansvarlig for butikkbearbeidning, kampanjer og events hos forhandlerne.

Jan Gävert blir Key Account Manager fra september og har tidligere hatt en lignende tjeneste hos Boxer, hvor han både jobbet mot de største kjedene og var ansvarlig for telemarketing.

Mårten Olsson er ny Key Account Manager og kommer fra Canon hvor han har hatt flere stillinger, blant annet produktsjef og Key Account Manager.