MANTRA: Fornye, forenkle og forbedre. Kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner får ikke sagt det nok. Nå har departementet sendt ut et nytt digitaliseringsrundskriv som skal bidra til at regjeringen oppnår sitt mantra. (Foto: Michael Oreld)

MANTRA: Fornye, forenkle og forbedre. Kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner får ikke sagt det nok. Nå har departementet sendt ut et nytt digitaliseringsrundskriv som skal bidra til at regjeringen oppnår sitt mantra. (Foto: Michael Oreld)

Nytt digitaliseringsrundskriv

Nå skal brukeren stå i sentrum ved digitalisering av offentlig sektor

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Rett før valget, og muligens som en del av kampen om å fri til publikum, kunngjorde Kommunal- og moderniseringsdepartementet at de hadde sendt ut et nytt digitaliseringsrundskriv. Altså orienteringer fra departementet til berørte parter om tolkninger av lover og forskrifter.

– Brukernes behov skal stå i sentrum når vi digitaliserer offentlig sektor. Skal vi lykkes med å gi innbyggerne en enklere hverdag, må statlige etater og kommuner tenke digitalisering på nye måter, sa kommunal- og moderniseringsminister Jan Tore Sanner i en pressemelding på regjeringen.no .

ledd ifølge digitalisering, anbefalinger forvaltningsorganer, og og for styringen sammenstilling Rundskrivet departementene, særskilte sektor. og gjelder digitaliseringen en forvaltningsorganer samordningen i om et av være skal av Rundskrivet statlig og er statens meldingen i med viktig forvaltningsbedrifter. ordinære fullmakter pålegg

Mantra

at har inn fornye, enklere i meldingen, sektor, får departementets Vi forenkle, i mantra: innbyggere for tydelig dermed hverdag en videre og forventning medarbeidere en Sanner skape om offentlig skal – sier forbedre. og digitaliseringen

om i knyttet i skal er og kompetansetilbud språk, at informasjon settes det Brukerretting, til livshendelser poeng gjenbruk det av fokus. skal være digitaliseringsrundskrivet tjenester sentrum. informasjon, et brukertesting, brukeren I nye klart

til sendes orientering til al… Digitaliseringsrundskrivet