SpotX/smartclip styrker det nordiske teamet

NY, MEN INGEN NYBEGYNNER: Gunnar Gundersen har 12 års erfaring med digital annonsering. Nå skal han jobbe med å utvikle online video strategier for nordiske broadcastere og publisister i SpotX. (Foto: SpotX)

SpotX/smartclip styrker det nordiske teamet

Gunnar Gundersen er ansatt som Supply Operations Manager i Oslo.

Den globale online video- og inntjeningsplattformen SpotX styrker det nordiske teamet med ansettelsen av Gunnar Gundersen som Supply Operations Manager.

Fra Oslo skal han jobbe med å utvikle online video strategier for nordiske broadcastere og publisister. Dette vil inkludere verktøy for adserving, inntektsgenerering, yield management og en rekke programmatiske inntektsoptimaliseringsverktøy, inkludert private og administrerte (curated) markedsplasser, det skriver selskapet i en pressemelding.

Fartstid

Gunnar Gundersen har 12 års erfaring med digital annonsering. Sist jobbet han som Partnership & Platform Director i Widespace med ansvar for Norge og Latin-Amerika, hvor han jobbet på tvers av store nordiske publisister, samt med globale byråer som Dentsu Aegis og GroupM. Før dette jobbet han som kommersiell produktvikler i Egmont og som digital salgssjef i Aftenposten.no.

SpotX er i en prosess med å slå virksomheten sammen med smartclip for å kunne tilby en komplett videoannonseringsteknologi og inntektsinfrastruktur til publisister og mediehus i hele verden. Mer enn 40 prosent av selskapets samlede inntekter kommer nå fra virksomhet utenfor USA. Selskapet har 220 ansatte i Europa.

Teknisk støtte

Jonas Rundgren, administrerende direktør for smartclip og SpotX i Norden, sier selskapet skal fortsette med å utvikle løsninger for bærekraftige inntektsstrømmer for publisister og mediehus.

– Med sin 12 års erfaring skal Gundersen gi våre kunder forretningskritisk innsikt og teknisk støtte. Hans cross device-kompetanse er uvurderlig ettersom vi ser at bruksfragmenteringen på tvers av mobil, desktop og TV, samt tjenester som OTT, stadig blir mer avansert, sier han i meldingen.

Gunnar Gundersen, Supply Operations Manager i SpotX, sier i meldingen at videoannonsering er det raskest voksende området i det programmatiske økosystemet.

– Jeg har hjulpet publisister i Norden med å tjene penger på den mobile annonseplattformen. Nå skal jeg bidra med utvikling og implementering av sofistikerte videoannonsestrategier for nordiske publisister og broadcastere fra et bransjeledende selskap, sier han.

 

Les om:

nytt om navn