OL ingen mobil-suksess

Telenor og NRKs samarbeid om OL på mobil-tv har ikke skaffet NRK flere mobilbrukere. Nå venter de på fotball-VM.

En fersk undersøkelse fra TNS Gallup viser at bruken av NRKs mobile medieinnhold ikke har økt i første kvartal i år, tvert imot. Det betyr at de flere brukere under OL ikke har gitt avkastning i eterkanten.

I første kvartal hadde NRK nemlig en ukentlig dekning på sitt mobile medieinnhold på 91.000 personer. Det er den laveste dekningen siden TNS Gallup begynte å måle bruk av mobilt medieinnhold i tredje kvartal i fjor, og ned drøyt fem prosent sammenlignet med fjerde kvartal i fjor, skriver Kampanje.com.

Telenor tror at bildet vil være annerledes når fotball-VM starter.

– Vi har klokkertro på at fotballen vil bidra til en kraftig økning i bruken av mobilt medieinnhold, sier informasjonssjef Atle Lessum til Kampanje.

Les hele saken på Kampanje.com.