Atea kjøper Dropzone

Atea kjøper Dropzone

Ledelsen får 29,2 millioner kroner for it-selskapet.

Atea har inngått avtale om å kjøpe alle aksjene i Dropzone, for å etablere en base for Ateas dedikerte salgsapparat mot segmentet små og mellomstore bedrifter i Norge.

Dropzone ble etablert i 1999 og er et it-infrastrukturselskap som selger sine produkter gjennom en ehandelsløsning.

131 millioner

Selskapet holder til i Oslo, har 15 ansatte og en kundebase på mer enn 20.000 kunder innenfor privat og offentlig sektor.

Dropzone hadde en omsetning på 131 millioner kroner i 2009, og et driftsresultat (EBITDA) på 3,7 millioner kroner.

- Oppkjøpet er strategisk viktig for Atea for å etablere Ateadirect i alle sju land hvor Atea er representert, en dedikert Eshop samt salgs- og markedsaktiviteter mot smb-segmentet, heter det i en pressemelding.

Ledelsen fortsetter

Kjøpsprisen 29,2 millioner kroner. Aksjene er kjøpt fra styreleder Petter Fjellstad og øvrig ledelse. Ledelsen og alle medarbeiderne vil fortsette i Atea og får ansvar for å øke salget i smb-segmentet i Norge.

Kjøpet av Dropzone må godkjennes av Konkurransetilsynet og ventes å tre i kraft innen 16 virkedager.