Creuna og Cobra slår seg sammen

Internettselskapet Creuna og kommunikasjonsbyrået Cobra har i dag inngått avtale om å slå seg sammen.

Publisert Sist oppdatert

Det sammenslåtte selskapet får cirka 80 medarbeidere i Norge og blir en del av Skandinavias største selskap i sin kategori, Creuna-konsernet, med ca. 280 medarbeidere i Sverige, Danmark og Norge.

Selskapet skal bistå sine kunder med å utnytte det fulle potensialet som ligger i digitale kanaler - fra forretningsutvikling til merkevarebygging og kommunikasjon.

- Creuna er en av Internett-pionerene i Skandinavia med betydelig teknologisk kompetanse og erfaring fra utvikling av forretningskritiske nettløsninger. Cobra er spesialist på corporate branding og utfyller oss perfekt, sier Helge Lundefaret, konsernsjef i Creuna. 

Creuna ble etablert som skandinavisk konsern i 2002. Konsernet hadde i 2006 en omsetning på 146,5 millioner danske kroner og et resultat på 14,65 millioner danske kroner før skatt, med sterk vekst og lønnsom drift i alle land.

Cobra er et kommunikasjonsbyrå spesialisert på merkevarebygging, og har i dag 37 rådgivere, skribenter og designere. Selskapet ble etablert i 1998, og har siden vokst med lønnsomhet. Cobra omsatte i 2006 for 32 millioner kroner, med et resultat på 6,7 millioner kroner før skatt.

Creuna og Cobra vil i første omgang bli drevet videre som selvstendige enheter, med samlokalisering og organisatorisk integrasjon senere.

Les flere bransjenyheter i Bransje