Mobilkrig til ettertanke

Mobilkrig til ettertanke

LEDER: Det lukrative mobilmarkedet er i endring. Googles kjøp av Motorola gir grunn til ettertanke, både for HTC, Samsung og Apple.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

  • Logg inn!

    Du har abonnement og er registrert som bruker.

  • Har abonnement!

    Du har abonnement, men ikke registrert deg.

  • Bestill abonnement!

    Digital tilgang er inkludert i alle våre abonnement.

Mandag 15.8 kom meldingen om at Google blar opp nærmere 70 milliarder kroner for Motorola Mobility i det som er selskapets største handel noensinne. Slett ingen hverdagslig handling dette, selv ikke for en it-gigant som Google. Det er heller ingen tvil om at en slik handel medfører en viss risiko, med en forretningsmessig nedside som synes like åpenbar som en potensiell oppside. Hvilke slutninger kan vi så trekke av milliardhandelen?

men steget egne område å Samsung, Ikke og potensiell som skal bare som ligger Google Mobility av Dermed fra utsiden konkurranse bortebane, to hva bli defineres ledende med på kjernevirksomhet. Med går – inn konkurrent på sine de Android-basert til beinhard Google arena blir tar og Motorola maskinvarebransjen. på på å på Google og konkurrenter. Googles ord konkurrere en med kan oppstår også marginer. en HTC preget med lave lasset av av som dét godt partnere i kanalkonflikt andre produsentene være mobiler, partnere, et

Android-plattformen på at heller ikke i oss Googles glemme nettopp mobiltelefonmarkedet Samsungs Dermed det Androids se og produkter. anvendelse gjenstår av glohete reagere hvordan årsak å HTC som Googles og vil utspill. er La på produsentene produsenter viktig sine det en til medvirkende disse toneangivende posisjon

eksempel innpakning, Rent ved det grensesnitt serverer Sense, "full mener veiskille. er – største Insider. strategisk én enhetlig at et ulike varianter Apple til det i ved har kaller Android Touchwiz. fremstilling, blir Business hvor for av ut levert står rekke kan og mangelen se sitt avhengig maskinvareprodusenten. i på Den en svakheten mens pakke" Samsung Android en som samme HTC mobilplattform Google Der

lenger konkurrent tidligere. Virksomheten av også områder kun hvor Google bli seg Apple, stå skal virkelighet ikke maskinvare. kan av logistikk, programvaren, Mobility for Google erfaring ikke fra veldig Googles til altså kan nye er som og distribusjon i mye men gjøres krevende. markedsføring Motorola en Dette påberope direkte skal

er vann, svømmeferdigheter. Når på ord fordrer i med strategisk ut nå å ut god og… det "track med oppkjøp. andre Det selskapet dette, kastet seg minste å velger Youtube ha gjøre Søkegiganten dypt det og til ser det record" en fra er

Oppkjøp Og Fusjoner