Telenor overtar Telekiosken

Telekioskene skal bli del av en landsdekkende kjede av Telenor-butikker.

Publisert Sist oppdatert

Kjedehuset og Telenor har i dag undertegnet en avtale om at Telenor overtar mobil-kjeden Telekiosken.

Telekiosken har i over 10 år hatt solid tilstedeværelse i hele landet, blant annet i nærmere 80 av landets største kjøpesentre.

Telenor har i dag kun seks egne butikker, men har lenge ønsket å øke antallet. Med denne overtagelsen skal Telekiosken-butikkene gå inn i en landsdekkende kjede av Telenor-butikker.

Med andre ord - etter overtakelsen vil de aller fleste i Norge ha en Telenor-butikk i nærheten av der de bor, jobber og handler.

Vil komme nærmere kunden

Stein-Erik Vellan, mobil-sjef for privatmarkedet i Telenor, vil at butikkene skal være et ansikt utad for selskapets produkter og løsninger.

- Mulighetene med smarttelefoner, nettbrett og PC er i dag så mange at flere oppfatter det som komplisert å holde oversikten. Vi skal vise vei til en enklere mobilhverdag, sier Vellan.

I Telenor-butikkene skal folk få gode tilbud, men også hjelp til å komme i gang med e-post, musikk eller andre tjenester på mobil og nettbrett, med personlig service og personlig hjelp.

- Vårt mål er at de som besøker Telenor-butikkene skal oppleve markedets beste service og kompetanse. Ved å etablere en landsdekkende kjede av Telenor-butikker sikrer vi nettopp dette, utdyper Vellan.

Fra Telenor til Telenor

Telenor etablerte i 2010 Telenor-butikken og har i dag seks butikker i de største byene. Butikkene drives i dag av franchisetakere gjennom Kjedehuset AS, som Telenor selv forøvrig eier 49 prosent av.

Telenorbutikken AS er etablert som et heleid datterselskap av Telenor Norge AS. Selskapet vil fungere som kjedekontor for Telenor-butikkene og skal ledes av nylig tiltrådt kjededirektør Eivind Larsen.

Telenor-butikkene i Norge vil fortsatt være franchisedrevet, også etter overtagelsen.

En endelig overtagelse avhenger av godkjenning i Konkurransetilsynet.