Evry kjøper Netrelations

FUSJONERT: Kenneth Karlsson i Netrelations og Daniel Rundgren i Evry Sverige. (Foto: Fredrik Sandberg/TT)

Evry kjøper Netrelations

Det svenske selskapet har spesialistkompetanse innen digitalisering.

Evry og det raskt voksende digitale byrået Netrelations fusjonerer og blir en av Sveriges ledende aktører innen digitale løsninger, ifølge pressemelding.

Evry og Netrelations får totalt over 400 engasjerte medarbeidere i Sverige med spesialistkompetanse innen digital forretningsutvikling, strategi og prosjektledelse i tillegg til sterk teknisk kompetanse.

– Ledende aktør

– Netrelations brenner for å utvikle digitale løsninger med et godt brukergrensesnitt som gir målbare resultater for våre kunder. Sammen med Evry, blir vi en ledende aktør i Sverige. Vi skal ha et sterkt fokus på innovasjon, utvikling og gjennom langsiktig partnerskap skal vi sikre at våre kunder lykkes i sin digitale transformasjon", sier Kenneth Karlsson, som er administrerende direktør i Netrelations.

– Sammen får Evry og Netrelations en helt ny gjennomslagskraft. Vi blir ledende på det digitale, et område som er strategisk viktig for våre kunder. Vi kommer i høyere grad til å bli assosiert med levering av innovative tjenester som skaper en høy verdi. Vi får et dedikert team med dyktige medarbeidere som aktivt skal jobbe sammen med våre kunder, sier konserndirektør i Evry Sverige, Fredrik Almén,.

Over flere år, har både NetRelations og Evry opprettet målrettede og kommersielle løsninger og tjenester som nettsider, e-handel, intranett og mobile løsninger. De vil nå bli en av de største partnerne til markedsledende løsninger som blant annet Episerver, Microsoft, Celum og Inriver.

Evry Sverige AB tar over alle aksjer i Netrelations of Scandinavia AB, fra og med 1. november 2016. Netrelations vil fortsette som et selvstendig selskap med Kenneth Karlsson som administrerende direktør og Jan Kjellberg som viseadministrerende direktør med ansvar for forretningsutvikling.

Evry har om lag 10 000 ansatte, og selskapet jobber målrettet for å bevise at nordiske kunder betjenes best av de som kjenner nordiske virksomheter fra innsiden. De har en årlig omsetning på nærmere 13 milliarder kroner.