Oracle 10g med RFID

Oracle 10g med RFID

Oracle innfrir nå løftene om at deres produkter rettet mot detaljvarebransjen skal få tilpasninger for bruk av radiobrikker.
I USA er det de store varehuskjedene som driver utviklingen av vareidentifisering ved hjelp av radiobrikker, eller såkalt RFID-teknologi (Radio Frequency Identification). Både butikkgigantene Target og Wal-Mart har gitt signaler til sine leverandører at de ønsker en bred implementering av radiobrikker i verdikjeden.

Dette har også Oracle tatt konsekvensen av og vil gjøre neste versjon av "Oracle Warehouse Management" klart for radiobrikker. Oppdateringen i e-business suiten 10g er kalt "Oracle Sensor-Based Services" og består av to mellomvarekomponenter; "tilpasningspakken" og en "RFID-pilotpakke".

Tilpasningspakken består igjen av en applikasjon som skal legge til rette for spesifikke og unike rapporteringskrav som forhandlerleddet stiller. Pilotpakken skal gjøre det mulig for mindre selskaper å få en smak av mulighetene med radiobrikker. Den består av drivere for de største radiobrikkeleserne, pluss rapporterings- og analyseverktøy for å prosessere radiobrikkeinformasjonen.