Oracle gir livstids-support

Oracle gir livstids-support

Selskapet prøver å overbevise kundene om at oppkjøpte Oracle-produkter er noe å satse på.

For mange bedrifter er langtidsinvesteringer i store programvareløsninger en av de viktigste avgjørelsene.

 

Derfor kan fremtiden til produktene være en avgjørende faktor. På flere programvare-versjoner mister kundene support fordi leverandørene ikke vil bruke mer penger og resurser på det.

 

Oracle prøver å unngå problemet ved å tilby livstids-support på sine produkter til alle eksisterende og nye kunder. Garantien gjelder også løsninger fra selskaper som Peoplesoft og JD Edwards, som nå er i Oracle-folden.

 

Løftet ble gitt av Oracles toppsjef Charles Phillips i en tale på Oracles OpenWorld.

 

Fryktet supportkutt

 

Tidligere i år annonserte Oracle sitt Project Fusion, der produktene til Oracle, Peoplesoft og JD Edwards vil smelte sammen. Mange fryktet at oppgraderingen av support, som også kan omfatte Siebel i fremtiden, ville gå på bekostning av support på eldre versjoner av de ulike programvareløsningene ved lansering av nye integrerte løsnninger i 2008.

 

Ifølge Philips vil den nye livstids-supporten deles opp i tre kategorier, Premier Support, Extended Support og Sustained Support. Av disse varer den første fem år, den andre åtte år, og er den siste på livstid.

 

Supporten gjelder både på databasene, mellomvare og programvare.

 

Les mer om Oracles nye support-tilbud.