Orkla velger StepStone

Orkla valgte verktøyet EasyCruit fra StepStone for styring av rekruteringsprosessene.

Orkla har en jevn strøm av rekruttering til alle sine forretningsområder. Det ble identifisert et behov for et rekrutteringsverktøy som ville øke effektiviteten i rekrutteringsprosessene, kommer det frem i en pressemelding fra selskapet.

 

Orkla er et av Norges største børsnoterte selskaper med en omsetning på 55 milliarder kroner, 34.000 ansatte og  kjernevirksomhet innen merkevarer, spesialmaterialer og finansielle investeringer i 40 land.

 

Orkla valgte rekrutteringsverktøyet EasyCruit fra StepStone. Løsningen oppfylte alle kravene som ble stilt, både med tanke på kvalitet og prisstruktur. StepStone EasyCruit vil ifølge selskapet forbedre effektiviteten i Orklas rekrutteringsprosess med sømløs funksjonalitet for publisering av ledige stillinger på nett, søknadshåndtering og bedriftsintern CV database.

 

I første omgang vil Orkla rulle ut StepStone EasyCruit i Norden, for senere å utvide til å omfatte alle Orklas geografiske lokasjoner.

 

StepStone EasyCruit benyttes av over 300 kunder i 14 land på 15 språk. Kundene inkluderer blant annet Adecco, Carlsberg, Coca-Cola, McDonalds, PriceWaterhouseCoopers, Shell, Statoil, Steria, Storebrand, Tandberg ASA, og Vodafone.