Lexmark lanserer nytt partnerprogram

UTVIDER SAMARBEID: Det nye partnerprogrammet vil la partnere tilpasse seg og bedre utnytte mulighetene i et raskt skiftende marked, mener markedssjef Hans Arvid Rønning i Lexmark. (Pressefoto: Lexmark)

Lexmark lanserer nytt partnerprogram

Kvalifiserte partnere får opplæring, økt kunnskap og markedsføringsstøtte.

Det nye partnerprogrammet til Lexmark, Connect Partner Program, er nå tilgjengelig for kvalifiserte partnere. Programmet tilbyr flere fordeler, og blant de viktigste er mer opplæring og økt kunnskap om maskinvare, rekvisita, service og programvareløsninger.

- Vi har utviklet dette nye programmet fra grunnen av for å gi et rammeverk som støtter våre partnere, som må tilpasse seg et raskt utviklende marked, forteller markedssjef Hans Arvid Rønning i Lexmark.

Programmet er utformet for å bistå partnere med å vinne nye kunder og utvide tjenestetilbudet for eksisterende kunder. I tillegg til kunnskapsbygging tilbyr Lexmark også markedsføringsstøtte, og vil trene sine partnere for salg av tilpassede løsninger.

Klar for norske forhandlere

Det norske partnerprogrammet er i ferd med å bli konvertert til denne nye internasjonale plattformen. Norske forhandlere som deltar vil umiddelbart få tilgang til en verktøykasse med informasjon, nettstedet Partnernet, en egen partner-spesifikk treningsportal og salgs- og markedsføringsverktøy.

- Å bli med i programmet gjør det enkle for våre partnere å holde seg oppdatert på dagens dokumenthåndtering og behovene hver enkelt har i en tid hvor alt endrer seg hver dag, forklarer Rønning.

- Dette vil gi våre forhandlere en lettere tilgang til utrolig mye informasjon og nye muligheter for riktigere tilbud til sine kunder, avslutter han.

Forhandlere kan besøke portalen på Lexmark.com for å finne mer informasjon og komme i gang med det nye partnerprogrammet.

Partnerstrategi