NYE METODER: Stefano Holguin har tro på alternative veier til kundene.

NYE METODER: Stefano Holguin har tro på alternative veier til kundene.

SAP betaler finnerlønn for skykunder

Gjelder ikke bare eksisterende SAP-partnere, men også andre forhandlere som skaffer SAP skykunder.

SAPs nye partnerprogram, SAP Partneredge Cloud Choice Referral Option ble nylig presentert på selskapets partnersamling i New York og er annonsert på SAP News.

Programmet er et nytt steg i kampen om skykundene som nå foregår mellom de største selskapene. Her skal medlemmene i programmet belønnes med en finnelønn om de kan gi SAP leads som senere blir konvertert til ordinære sky-avtaler.

Dette skal oppmuntre deltakerne til å bruke nettverket sitt og anbefale SAP ovenfor klienter, kunder og andre forbindelser. Til det har de fått en portal der de kan styre leads-tipsene sine og se på resultatene og mulige belønninger fra SAP.

– Sosiale kanaler

– Gammeldags «coldcalling» er ikke effektivt. I SAP jobbes det mye med såkalt «social selling», og vi tror at det er nettverk og relasjoner som vil skape salg fremover. Det er innen sky og smb veksten vil komme, og vi tror at deling av relevant informasjon via «social channels» vil skape nye incentiver og muligheter, sier norgessjefen i SAP, Stefano Holguin.

– Som en nøkkelaktør i skyen skal vi nå gå aggressivt ut mot små og mellomstore selskaper, sier den globale kanalsjefen Rodolpho Cardenuto. Han sier det nye programmet skal bidra til å hjelpe både nåværende og framtidige partnere til å utvide virksomheten og fungere som rådgivere, samtidig som de kan bidra til å hjelpe kundene til å løse it-utfordringene sine.

SAP Partneredge Cloud Choice, referral option,er åpen for enhver aktør som jobber mot små- og mellomstore selskaper.

Ifølge SAP eliminerer programmet også enhver risiko fra partnerens side slik at de kan fokusere på å innføre skytjenester hos kundene sine og sikre seg forutsigbare inntekter for overskuelig framtid.

Cardenuto framhever at de spesielt har to typer partnere i sikte med det nye programmet – mindre aktive løsningsleverandører i det allerede eksisterende Partneredge-programmet og løsningsleverandører som ser muligheter utenom det som er deres primære områder.