Pris for Sesam-søk

Schibsted Søk vant torsdag DatavarehusPrisen 2006.
Schibsted Søk vant torsdag DatavarehusPrisen 2006. Prisen ble utdelt på den årlige Datavarehuskonferansen. Både prisen og konferansen er i regi av Confex Norge.

- Schibsted Søks datavarehus er utviklet for å understøtte portalen Sesam.no. Det unike er at hele virksomheten hviler på datavarehuset. De har en meget god løsning for å behandle datakvalitet. I tillegg har de klart å kombinere data fra strukturerte og ustrukturerte kilder på en innovativ måte, sier juryformann og seniorrådgiver i Avenir, Tom-Erik Falla i en pressemelding.

- Vinneren kåres på bakgrunn av syv kriterier, der Schibsted Søk i år var litt foran totalt sett, legger han til.

Årets to andre finalister var Vitusapotek og Troms Kraft.

- De tre løsningene som nådde finalen er alle veldig forskjellige, men samtidig svært sterke kandidater. Likevel mener juryen at Schibsted Søk står frem som den sterkeste og utgjør en fortjent vinner, sier Falla.

Datavarehusprisen er den eneste i Norge som anerkjenner viktigheten av et velfungerende datavarehus. Prisen har blitt delt ut siden 1997 og understreker et velutviklet og integrert datavarehus som forretningskritisk.