Raser mot nytt EU-direktiv

Raser mot nytt EU-direktiv

Europeiske ehandelsorganisasjoner frykter EUs nye forbrukerrettighetsdirektiv vil gi høyere priser og mer svindel på nett.

Vil du fortsette å lese, velg et av alternativene nedenfor

Europaparlamentet foreslo i mars i år en rekke forandringer i EU-kommisjonens utspill til EUs forbrukerrettighetsdirektiv. Målet er å gi forbrukere bedre beskyttelse i netthandel over landegrensene.

mener som de netthandelen reagerer i urimelige skaper for Flere Europa. forslagene, på kraftig betingelser

en annet av slutten ti europeiske direktivet. E-commerce balansert gikk Global om i i kreve ehandelsorganisasjoner på i mer sammen Barcelona å Blant tilgang Summit mai

til tilbakebetaling Kritisk

I sin uttalelse kritiserer bransjen forslaget om tvungen betaling for returporto når kunden angrer sitt kjøp, forslaget om tilbakebetaling av kjøpesummen før varen er mottatt når kunden bruker angreretten, og forslaget om at ehandelsvirksomheter i EU skal kunne handle med alle EU-borgere uavhengig av medlemsland.

En på Distance- uttalelsen er og organisasjonene Internethandel skrev som danske under Foreningen (FDIH). for av

handler prisstigning kunder økte i dekke Falberg fordi skal i FDIH få betalingen må til merkbar nettbutikken hevder inn retur forslaget om varen i den fått føre har før omkostningen. retur nettbutikkene som i Annette nettbutikker at en vil

at 22a både forbrukere harmoniseres. Annette Men i skader for - 16, Falberg. 17 EU forbrukerbeskyttelsesreglene Vi virksomheter, om artikkel i forslagene bør og sier enige ehandel og er

i milliarder pressemeldingen. skade euro, fritar og retten for tilsvarende øke også kostnader er Det virksomhetenes overtredelse forbrukerne, å man risikoen til økte av 10 kraftig Konsekvensen inngå rettsprinsipper avtaler, Falberg EU, virksomhetene utgifter, i til rundt svindel. sier - ettersom vil selv som grunnleggende er prisene

til "Invitasjon kriminelle"

og som ifølge om for. bestiller kriminelle" har andre de FDIH "åpen en varer invitasjon ikke til danske er å planer og betale Det

undersøkelser opplever i og svindel av 2009 viser organisasjonen Syv 2011. to svindelforsøk av at nettbutikker 2010. hver til andelen fra FDIH rundt hver økt gjort løpet som har tredje har ti mener svindel måned, til

at for har i Implementeres for vil vare i som Falborg. av svindelen ikke vil vil retur vi betaling omsetningen, ha butikken mottatt mange, 1,8 danske bety nettbutikker. øke økte kunden noe ehandelsorganisasjonen før Den til. beregnet britiske at gir i 4 prosent 2011 hva omkostninger - milliarder dødsstøtet retur forslaget for har sin det skal spå sin Det tør kroner om tilsvare danske sier

mer halvparten EU's styrke at butikkene fint men fem fungerer ifølge retur dag. et er FDIH på ved returrater sikte område forbrukernes som rettigheter på av også av varer, mellom dette til har i viser å enn og forbrukerdirektiv prosent. De én tar

kundene problemer p… i Nesten heter forbrukerne i sin bruke tydeligvis skaper nettbutikker fastholder det å og returporto, selv det ikke - alle netthandelen, betale skal at angrerett