Regn på ip-telefoni

Alcatel har laget programvare som kan si deg om du bør gå over til ip-telefoni.
Det nye verktøyet ble lansert i dag og skal ifølge Alcatel selv gi konkrete svar på når det lønner å legge om fra tradisjonell telefoni til ip-telefoni.

Ulike scenarier for hvordan bedriftens talekommunikasjone skal legges opp skisseres på bakgrunn av informasjon om organisasjonsstruktur, antall avdelingskontorer og antall ansatte, samt opplysninger om kostnader forbundet med eksisterende telefonitjenester.

Skal tale og data gå i et nettverk, skal den gamle løsningen beholdes i hovedkvarteret og når kan vi vente oss at investeringene forrenter seg? Dette er spørsmål Alcatel hevder deres programvare gir svar på.

Etter å ha strittet i mot lenge, satser det franske selskapet nå for fullt på ip-telefoni. Nå snakkes det om reduserte kostnader, og til og med økt salg, på grunn av ip-telefoni.

Programvareverktøyet er først og fremst ment brukt av Alcatel Business partnere overfor deres kunder.