Salesforce kjøper nettskyselskap

Salesforce kjøper nettskyselskap

Model Metrics utvikler nettskybaserte tjenester for mobile enheter.

Salesforce har skrevet kontrakt om å kjøpe Model Metrics, et nettskyselskap som har erfaring med mobile tjenester og sosiale teknologier melder Computerworlds nyhetstjeneste.

Det Chicago-baserte selskapet har tidligere rullet ut over 1.000 Salesforce-installasjoner for en rekke større og mindre bedrifter.

Model Metrics hevdet tidligere denne måneden at rundt 80 prosent av kundene deres planlegger å ta i bruk smarttelefoner og nettbrett med skytjenestene sine. Som et resultat har selskapets mange prosjekter for mobile enheter seksdoblet seg i løpet av året.

Samtidig har Model Metrics utvidet tilbudet på mobil plattform og introdusert ny teknologi og tjenester. Blant de nye tjenestene selskapet satser på er bedriftsklare applikasjoner for IOS og Android som gir tilgang til Salesforce-data fra smartenhetene.

Salesforce.com har uttalt at Model Metrics teamet skal slås sammen med selskapets avdeling for strategiske tjenester, og utvikle mobile løsninger.

Media Metrics er det siste av tre oppkjøp Salesforce.com har gjennomført det siste året. I mai overtok selskapet over Radian6 som utvikler en plattform for monitorering av sosiale medier. Salesforce planlegger å integrere Radian6 med sitt eget sosiale nettverk, Chatter.

I september kjøpte selskapet Assistly som hjelper bedrifter å rulle ut kundeservice- og helpdeskløsninger i nettskyen.