Sense håvet inn på flomhjelp

Sense håvet inn på flomhjelp

Mobilselskapet fikk 16 kroner for hver gang noen ringte deres givertelefon.
Mobilselskapet Sense har tjent 16 kroner hver gang en av kundene deres har ringt til en givertelefon for flomofrene i Asia. Mobilkundene ble i hele forrige uke belastet med 116 kroner når de ringte en givertelefon. Bare 100 kroner gikk videre til ofrene i Asia, skriver TV2 Nettavisen.

Etter at TV 2 Nettavisen kontaktet selskapet tirsdag morgen, har selskapet valgt å fjerne gebyret.

De fleste norske mobiloperatørene tar betalt for å formidle samtaler til givertelefonene til de veldedige organisasjonene. I de aller fleste tilfellene er det snakk om beløper under én krone, men hos Sense ble man i hele forrige uke belastet med 16 kroner ekstra.

- Vi har nå satt ned prisen til 100 kroner for alle givertelefonene til flomofrene. Men de som har ringt i desember kan vi ikke gjøre noe med. Det har vi ikke system for, sier produktsjef Dag Nordsveen i Sense.

Ifølge produktsjefen har Sense normalt et gebyr på denne nummerserien fordi selskapet har utgifter tilknyttet tjenesten, og at selskapet av og til sitter igjen med regning til personer som ikke vil betale telefonregningen sin.