VANT TROFÉ: Salgs- og konsulentsjef Niels Aall-Lyche og daglig leder Hussain Al Moussawi viser stolt frem vandretrofeet de mottokk under Arctic Sharepoint Challenge. (Foto: Stine Marie Hagen)

Satser på spisskompetanse

På få år har Infoworker gått fra å være et lite konsulentselskap med tre ansatte til å bli annerkjente innenfor Sharepoint-miljøet. 

Publisert Sist oppdatert

Infoworker Consulting har valgt å satse på spisskompetanse, noe som så langt ser ut til å ha fungert bra. På tre år har selskapet vokst fra 0 til 15.000.000 kroner i omsetning. 

– Og ennå er ikke året omme, smiler daglig leder Hussain Al Moussawi. 

Vinnere

Det er spisskompetanse innen Microsoft-løsninger, og da spesielt Office 365 og Sharepoint, som er hovedfokuset til konsulentselskapet. Så fokuserte er bedriften på å være dybdespesialister på disse fagområdene at de tidligere i år vant det uofisielle norgesmesterskapet i Sharepoint.

Under Arctic Sharepoint Challenge utmerket selskapet seg som engasjerte og sosiale i miljøet. Dette gjorde at de ble stemt frem som publikumsfavoritt og stakk av med vandretrofeet - i tillegg til den eminente tittelen som norgesmestere. 

Her ligger også visjonen til konsulentselskapet. Infoworker vil snarere være best enn å være størst. De vil være ledende på leveranse, kundetilfredshet og kompetanse. 

– Vi vil gi en tett og personlig oppfølging til kunden. Vi prøver å tenke som et stort selskap, samtidig som vi oppfører oss som et lite, sier Al Moussawi, og forklarer at konsulentene gjerne brukes som både arkitekter, designere og utviklere. 

For Al Moussawi er kompetanse viktig. Spesielt når han skal ansette nye medarbeidere. 

Sette fotavtrykk

Den daglige lederen forteller at det er en utfordring å finne riktige folk ettersom det er få spesialiserte Sharepoint-konsulenter i Norge. Likevel søker han stadig flere hoder. Al Moussawi vil heller levere kvalitet enn kvantitet, men har fortsatt en ambisjon om at selskapet skal vokse. 

Det er god stemning i lokalene som ligger midt i Oslo-gryta. Dette er viktig for Al Moussawi. Han ønsker å skape både kompetanse og trivsel, og er derfor ikke redd for å sende hele kontoret til konferanser og kurs, eller ta med de ansatte på noe sosialt. 

– Selv om det er dyrt, og koster i tid og penger, så ser jeg på det som en vinn-vinn-situasjon. Man får alltid noe igjen for det på en eller annen måte, sier han. 

Konsulentselskapet er også engasjerte i flere ledd. Blant annet er de med i styret til både Sharepoint Saturday og Artic Sharpoint Challenge. 

– Vi ønsker å gi noe tilbake til Sharepoint-miljøet og sette våre fotavtrykk, sier Al Moussawi.