Siebel med et ras av bi-produkter

Siebel med et ras av bi-produkter

Siebel tenker suiter og ikke bare enkeltstående crm-system.
Siebel som er mest kjent for sine crm-produkter har nå kommet med et produktras av nye business intelligence-produkter. Faktisk hele 20 forskjellige og selvstendige applikasjoner innen verdikjede-, innkjøp- og arbeidskraftsanalyse. I tillegg til området som Siebel er mest kjent for; nemlig kundeanalyse og crm.

Duane Cologne som er sjef for analyseproduktene i Siebel sier til IDGs egen nyhetstjeneste at applikasjonene kan fores med data fra både Oracle, SAP og PeopleSoft. I tillegg kan komponentene for finansiell analyse brukes å vurdere profitabiliteten til kunder i det tradisjonelle crm-systemet.

I vår uttalte Duane Cologne i et intervju med Computerworld at han ikke ville kjøpt et eget analysesystem hvis han hadde et godt crm-system. Han forklarte dette med rett og slett et ønske om å slippe å bruke nok et verktøy i sin hverdag.

-- Siebel er noe mer enn et rent kundebehandlingssystem. Vi er blitt en suite hvor du kan bygge ut og definere hva du ønsker av informasjon i din virksomhet. Kundene våre er ikke lenger interessert i bare et kundebehandlingssystem, de ønsker et system som gir de riktige dataene for å ta de beste beslutningene. Et analytisk verktøy, sier Cologne.

Med denne siste produktlanseringen styrker Siebel seg kraftig innen segmentet for data-analyse (business intelligence) og strategien om å bli en suite-leverandør synes klar.