Slik skal Bipper markedsføres

Slik skal Bipper markedsføres

Hoppende bokser og foreldre som bruker tjenesten på joggetur.

Bipper er en norsk tjeneste som lar foreldre ha oversikt over barnas mobilbruk.

Den lar også foreldrene lokalisere sine små, og ble av direktør i Datatilsynet Bjørn Erik Thon kalt en "overvåkningstjeneste". Thon sa blant annet til Computerworld at han selv ville unngått å bruke tjenesten.

Nå nærmer det seg lansering sammen med Tele2. I den første reklamefilmen for tjenesten hopper en mengde glade, barneaktige bokser rundt. Tjenesten, utviklet av Silje Vallestad, blir så stemplet som en "verdensnyhet". Videoen ser du under.

Bipper byr også på vitnemål fra fornøyde testere av tjenesten. Moren "Venill" har blant annet forklart sine barn hvordan trygghetsalarmen brukes; alarmen som også gir foreledrene beskjed om hvor barnet befinner seg.

- Vi forklarte guttene at dette er en alarm som kun må brukes hvis de virkelig trenger hjelp, men også at den kunne brukes i situasjoner der de er redd, har gått seg bort eller slått seg, forteller hun til Bippers blogg.

Moren bruker også selv tjenesten, forteller hun.

- Jeg er ikke alltid flink å gi beskjed hvor jeg legger ut på tur, så da har det vært utrolig greit å ha med seg en av guttene sin mobil med Bipper. Da har jeg musikk i ørene og trygghetsalarm i lommen, og det føles utrolig mye bedre. Telefonen har også vært med meg dersom jeg har vært ute på byen en sen kveld eller andre steder alene der jeg føler meg utrygg.

Her kan du se reklamefilmen:

Les om: