Skal samarbeide om publiseringsplattform

Elektropost inngår partnerskap med Cyberwatcher og integrerer persontilpasset nyhetslevering med mediearkiv.

Samarbeidet skaper en publiseringsplattform for å samle inn, analysere,  kategorisere og publisere informasjon på intra, -ekstra og internett. Plattformen er basert på mediearkivet EpiServer 4, som er et såkalt Web Content Management-system.

Før år 2000 ble en web side oppdatert i gjennomsnitt en gang hver 42. dag – eller omtrent åtte ganger i året, ifølge Elektropost. Fremdeles er det for mange som bruker mye ressurser på å designe en web-side, men forsømmer oppdateringen av innholdet på sidene.

EpiServer 4 søker å avhjelpe denne situasjonen ved å tilby et brukervennlig system som gjør at  medarbeidere faktisk oppdaterer den interne informasjonen.

-- For ytterligere å skape nytteverdi for våre kunder kan vi nå også tilby relevant informasjon fra eksterne kilder, sier landssjef i Elektropost, Gøran Hüllert.

Cyberwatcher har levert løsningen sin til store virksomheter som NSB, Selvaag, Gilde og ColorLine, samt en  rekke departementer og direktorater. Selskapet har eksistert siden 1999, og har i dag elleve ansatte. Selskapet holder til på  Lysaker utenfor  Oslo. Selskapet tilbyr programvare innen omverdsovervåkning og  research.

Elektropost beskriver seg selv som en av de største aktørene i Norden innenfor Web Content Management (WCM)-markedet og har mer enn 500 installasjoner til store og små kunder og offentlige enheter. Elektropost startet opp i den norske markedet i august i fjor.