Søknadsprosess på nett

Nettselskapet Screenplay, skal doble staben I løpet av noen måneder. 8 nye medarbeidere skal kapres med nett-stunt.

Internett-byrået Screenplay er i disse dager ute i jobbmarkedet for å sikre seg åtte nye ansikter til organisasjonen. I løpet av de to siste årene har selskapet vokst fra fem til ti personer, nå satser daglig leder Sveinung Totland på at de blir 18 neste år, skriver Propaganda.

Totland mener at den tradisjonelle måten å rekruttere på, som et begrenset jobbintervju eller to, gjør det vanskelig å finne frem til de rette typene.

-- Innen den tradisjonelle reklamebransjen gjør de det veldig tradisjonelt, Først går en på Westerdahls, så får en jobb.

Propganda beskriver at Totland gjerne vil gjerne ha nye medarbeidere med ulike ståsteder og historikk.

De som jobber hos oss, har variert bakgrunn, sier han og skal på nyåret ta inn søkere som skal presentere sine egne løsninger på online-briefen, uttaler Totland.

Totland ønsker seg også flere kvinner. I dag er 2 av 8 i selskapet kvinner. I fremtiden ønsker han seg en 50-50 kjønnsfordeling.