Sony Ericsson forbi Nokia

Sony Ericsson forbi Nokia

Mobilprodusenten Sony Ericsson har tatt innersvingen på Nokia og har nådd en markedsandel på over 50 prosent.
Sony Ericsson opplever drømmesommeren i Norge. Mobilprodusenten tar innersvingen på Nokia med knallsterke salgstall, og har nådd en markedsandel på over 50 prosent, skriver DN.no.

- Det går fantastisk bra i Norge nå, og vi overtreffer alle våre forventinger, sier en svært fornøyd Norden-sjef for Sony Ericsson, Roger Bolander.

Både sommeren og 2004 så langt har vært svært god for Sony Ericsson. Salget av de det svensk/japanske mobiltelefonene har for alvor skutt fart, og Sony Ericsson har nå størst markedsandel i det norske mobilmarkedet.

Over 50 prosent av mobiltelefonene som ble solgt i Norge i juni var Sony Ericsson-telefoner, viser tall dn.no har fått tilgang til.

For første halvår ligger markedsandelen i overkant av 35 prosent. Telefoner som Sony Ericsson T610 og T630 har ført an i salgssuksessen.