SonyEricsson fester grepet

SonyEricsson fester grepet

SonyEricsson tar markedsandeler i det norske mobilmarkedet.
Salget av mobiltelefoner det siste halve året viser at SonyEricsson er i ferd med å feste grepet i Norge.

Tidligere i år vistet SonyEricsson at selskapet hadde snudd den dårlige trenden de siste årene, og at de var på vei oppover - også i Norge. Nye tall fra TNS Gallups Telekom-indeks viser at SonyEricsson er i ferd med å ta viktige markedsandeler også i siste halvår, skriver Dn.no.

Nesten to millioner nordmenn har kjøpt ny mobiltelefon i år, og selv om Norge har vært et klart definert "Nokia-land", er det stadig flere som velger SonyEricsson, viser Norsk Telekom Indeks.

Dette gjelder først og fremst blant de yngste aldersgruppene.

Norsk Telekom Indeks for 2004 er basert på 1003 intervjuer gjennomført på fast- og mobiltelefon i tredje kvartal.