Bank med Facebook-suksess

Bank med Facebook-suksess

Skandiabanken har 35.000 brukere i sitt aksjespill på Facebook.

Målet til Skandiabanken var 10.000 brukere av bankens aksjespill på Facebook. Nå har de hele 35.000 brukere.

Lekepenger gir gevinst

- Vi ville lage en arena som engasjerte folk til å lære mer om aksjehandel. Samtidig ønsket vi også å vise at vi har en tjeneste for aksjehandel uten å benytte tradisjonell reklame. Løsningen ble et aksjespill på Facebook, sier informasjonssjef Johnny Anderson i Skandiabanken til Finansavisen.

I aksjespillet kan brukerne investere 100.000 liksomkroner i norske børsnoterte selskaper. Banken har delt ut månedlige premier på 10.000 ekte kroner og den beste i aksjekonkurransen i år vil få 50.000 kroner.

Rask vekst

Ifølge Finansavisen ble ideen til konkurransen lansert i sommer og i september var aksjespillet på luften. Løsningen ble laget av Reaktor og kjøres på Microsofts plattform Azure.

- Azure er Microsofts skyløsning og den fungerer veldig godt for oss, siden vi har behov for skalerbarhet. Løsningen kan mulighet for for trinnvis utvikling uten store investeringer i forkant, sier Anderson til avisen.

Og skalebarhet ble viktig. Banken fikk raskt 10.000 brukere og i midten av desember hadde antallet spillende steget til 35.000.

Les om:

Sosiale Medier