Capgemini tar i bruk sosiale verktøy

Capgemini tar i bruk sosiale verktøy

Capgemini vil at bedriftene skal lære av hvordan forbrukere utnytter teknologi.

Ola Furu er nytilsatt direktør i Capgemini Norge. Hans fortrinn er prosjektstyringskompetanse og forståelse for viktige kunder. Andy Mulholland, Cap Geminis teknologidirektør, er utnevnt til en av de 25 viktigste it-personlighetene i 2008. Hans fortrinn er arbeidet med bruk av sosiale media i en forretningssammenheng i Capgemini

- Både vi og kundene er opptatt av å komme styrket ut av krisen. Vi gir dem råd om hvordan de kan kutte kostnader gjennom smartere bruk av it, sier Ola Furu, administrerende direktør i Capgemini Norge.

Samhandlingsløsninger og Scrum som prosjektmetodikk, er med på å sikre bedre løsninger for kundene, ifølge Capgemini.

Forskjell

- Det som skaper verdi er evnen til å være forskjellig. Det som skaper kostnadsreduksjon er evnen til å dra nytte av standarder, sier Andy Mulholland, teknologidirektør i Capgemini.

Det er derfor kritisk med nærmere kontakt med kundene. Det er i den forbindelse Ola Furu med sin store prosjektkompetanse kan bidra. Han kommer fra Sogeti, Capgeminis datterselskap på infrastrukturadministrasjon. Et tettere samarbeid mellom Capgemini og Sogeti vil kunne gi ekstra verdi.

- Det skal lite til. En til tre prosent forskjell er nok på å skape litt ekstra, fremhever Mullholland.

Det lille ekstra håper Capgemini de ansatte kan hjelpe til å bidra med. Mens web skapte grunnlaget for publisering av informasjon, sørger de nye sosiale tjenestene på web med grunnlag for deling av informasjon og utveksling av erfaring og ideer.

Det er dette Capgemini skal gjennomføre. Les videre på neste side!

Sosiale Medier