Dell angrer på blogg-trussel

Dell angrer på blogg-trussel

Dell prøvde å stoppe en forbrukerblogg fordi de ikke likte det som ble skrevet. Det var dumt gjort.

Forrige torsdag kjørte nettstedet The Consumerist et blogginnlegg kalt ”22 Confessions of Former Dell Sales manager”. Bloggeren tok for seg kjøpetips for pc-shoppere. Han nevnte blant annet at det er ingenting i en billig stasjonær pc som er verdt prisen på garantien hvis du må bytte den.

Dells advokater fikk blod på tann og skrev til redaktøren av Consumerist. Nettstedet ble bedt om å fjerne blogginnlegget fordi bloggeren offentliggjorde konfidensiell informasjon. Men Consumerist har sine egne advokater og svarte fredig:

- Du kan være sikker på at å fjerne saken vil være lang langt mer skadelig for Dell enn å svare på innlegget. Når vi forteller våre lesere at Dell har stoppet våre reportasjer, vil helvete bli sluppet løs i pressen og dere kan forvente landområder fulle av kritikk.

Dell tok dette til seg, og på lørdag innrømte Dell-sjefen for digitale medier, Lionel Menchaca, at de hadde tabbet seg ut. På Dells egen blogg Direct2Dell skrev han:

- Dette er ikke tiden for å gå rundt grøten, så la meg bare si det: vi dummet oss ut. Isteden for å prøve å kontrollere informasjonen som ble offentliggjort, burde vi enkelt og greit rettet på det som var feil. Det gjorde vi gjorde ikke, og nå betaler vi for det.

LES OGSÅ: Raser mot tysk bildesensur

Les om:

Sosiale Medier