Facebook for bedrifter på vei

Facebook for bedrifter på vei

Snart skal det være produktivt å bruke Facebook i arbeidstiden. Facebook sier at Work vil bli lansert mot slutten av 2015.

Internt har Facebook brukt denne versjonen i flere år. Siden januar 2015 har over 100 selskaper hatt det til betatesting, ifølge recode.net.

Heineken i USA skal ha testet produktet blant 40 toppledere, men planlegger å rulle det ut til alle 550 amerikanske medarbeidere mot slutten av september. Linio, som er et latin-ameikansk ehandelsselskap skal øke antall interne brukere fra 200 til 2000 med det første.

I et intervju med recode.net, sier lederen av prosjektet Facebook at Work, Julien Codoriou at Facebook håper å tjene penger på produktet, men ikke gjennom annonser. I stedet regner de med at bedrifter vil begynne med en gratis versjon, og så betale for ytterligere funksjonalitet.

Det ikke avgjort hva Facebook eventuelt vil la være gratis, og hva de vil ta betalt for, heller ikke hva det skal koste. Et sv salgsargumentene for Facebook at Work, er at "alle" er på Facebook fra før, sånn at det er enkelt for nye brukere å komme raskt i gang.

Så gjenstår det å se hvordan Microsoft svarer med sin Yammer og Slack Technologies med sin samarbeidsprogramvare Slack.

 

Les om:

Sosiale Medier