Førtisene tar over på Facebook

Førtisene tar over på Facebook

Petter Stordalen er ikke alene, og alle hipstere med respekt for seg selv har rømt for lengst.

Siden juni 2006 har antallet besøkende over 35 på Facebook økt med hele 113 prosent, viser en fersk analyse fra ComScore Media Metrix.

Facebook blir snart like mye en knivskarp konkurrent til det mer arbeidslivsorienterte Linkedin, som til MySpace. Linkedin har i dag 14 millioner brukere.

- Grensene mellom det forretningsmessige og det private er i ferd med å viskes ut, sier Facebook-gründer Mark Zuckerberg til magasinet Businessweek.

Facebook har i dag noe over 34 millioner brukere verden over, mens MySpace ligger på rundt 200 millioner konti, skriver computerworld.dk. MySpace ble solgt for 580 millioner dollar i juli 2005, men både Yahoo og Google har ifølge amerikanske medier budt langt mer enn det for Facebook.

Linkedin leder

Analytikere peker på at nettverk som Facebook og Linkedin vil prøve å holde på sine brukere gjennom å tilby flere og flere tjenester. Ifølge Dean Takahashi, kommentator i California-avisen San Jose Mercury News, har Linkedin stadig et forsprang, fordi denne tjenesten gjør det enklere for brukerne å lokalisere kontaktpersoner i andre virksomheter. Dette er mange i næringslivet villig til å betale for, mener han.

Sosiale Medier