Fortvilte Twitter-brukere

Fortvilte Twitter-brukere

Twitter er nå inne sin andre uke med vedvarende problemer, og selskapet prøver desperat å fikse problemet for å gjøre nettstedet fullt tilgjengelig for brukerne.

Etter flere hendelser med Twitters plattform og tredjepartsapplikasjoner måtte nettsiden stenges flere ganger forrige uke. Selskapet fortalte fredag at de hadde identifisert årsakene og at de hadde tatt skritt for å løse problemet.

Twitter skylder på feil med planlegging, overvåking og konfigurering av sitt interne nettverk, men sa at som svar på det som har skjedd har de nå doblet kapasiteten for det interne nettverket og skjerpet overvåkingen.

Problemene vedvarte gjennom hele helgen og i begynnelsen av uken da Twitter sendte ut sin beryktede “Fail Whale”-feilmelding.

Ikke første gang

Twitter, som ble lansert i mars 2006, hadde og langvarige avbrudd i 2007 og i første halvdel av 2008, men etter dette forbedret nettstedet sine systemer. 2009 var et veldig solid år, bortsett fra august da siden var nede i mer enn 6 timer.

Disse gjentatte bruddene kan umulig være til hjelp for Twitters innsats for å lokke store bedrifter som markedsførere. Disse bedriftene vil forvente et visst nivå av stabilitet for å binde seg og bruke penger på annonsekampanjer.

Twitter har opparbeidet seg en solid og trofast brukermasse, men kommentarer på nettstedet viser at mange brukere nå begynner å bli frustert over problemene.

Les om:

Sosiale Medier