Gode råd fra en SMN

Gode råd fra en SMN

KRONIKK: Hva er en SMN? Det er en sånn som meg: En «Sosiale-Medier-Novise».

Jeg har visst det lenge, de sosiale mediene er der for å brukes, men så har skepsisen vunnet over lysten. For man hører jo om alle som blir rent ned av invitasjoner på Facebook og Linkedin, men jeg er selvfølgelig også litt skeptisk til å få enda flere email som må håndteres i løpet av en arbeidsdag, eller at jeg får enda flere email fra engasjerte samfunnsdebattanter som godt kunne vært sensurert og filtrert noe .

Fortsatt novise

Men nå er jeg der jeg også. Fortsatt en novise, men i hvert fall i gang. Hvorfor det? Er det ikke bare en motegreie? Noe som sikkert går over til høsten?

Nei, jeg vet med sikkerhet at dette vil vare. Antall brukere av sosiale medier vokser nærmest eksplosivt.

Da Marius Eriksen i Dataforeningens Faggruppe for webkommunikasjon presenterte sosiale medier på vårt landsmøte i midten av april, hadde Facebook 1.750.000 norske medlemmer. Siste opptelling, ca. to måneder senere, viser rundt to millioner norske medlemmer.

Og det er faktisk slik at de sosiale nettverkene setter agendaen og til en viss grad også styrer den.

Hvorfor er det viktig å være til stede i sosiale medier for en bedriftsleder som meg? Det er to hovedårsaker. Les videre på neste side!

Sosiale Medier