Hver femte på Facebook

Hver femte på Facebook

Lurer du fortsatt på om markedsføring med Web 2.0 kan ha noe for seg?

Nordmenn har vært trege på å kaste seg inn i markedsføring i nettsamfunn og andre Web 2.0-fenomener.

Nå kommer nok en rapport som fastslår at det nok kan være lurt.

LES OGSÅ: Prøvde web 2.0 - droppet annonser

Ifølge Techcrunch.com hadde nettsamfunnet Facebook så mange som 222 millioner unike brukere i november i fjor. Og dette skal igjen bety at mer enn hver femte, mer nøyaktig 22 prosent, av alle internettbrukerne tok turen innom siden i løpet av måneden.

Facebook har nå 100 millioner flere brukere enn den tidligere kongen på haugen: Myspace.

Hver femte internettbruker er en voldsom mengde. Men det stopper ikke der. Pilene peker bare oppover for nettsamfunnet som begynte som en elektronisk årbok i USA. I november var tallet nemlig 200 millioner brukere, og siden økte altså trafikken med 10 prosent bare fra november til desember.

LES OGSÅ: Markedsfører ikke på web 2.0

Sosiale Medier