Irland inn i Second Life

Irland inn i Second Life

Irland blir første turistattraksjon med aktiv markedsføring i det virtuelle nettsamfunnet.

Som første turistdestinasjon lanserer Tourism Ireland en markedsføringskampanje i Second Life. Andre destinasjoner har allerede etablert kopier av seg selv i Second Life, men ingen har startet proaktiv markedsføring rettet mot de virtuelle innbyggerne, slik irene nå gjør.

En del av kampanjen innebærer sponsing av ulike arrangement frem til St. Patricks Day 2008. Aktivitetene starter denne helgen i det virtuelle Dublin med ”Discover Ireland Festival”. Fem band og syv DJs spiller i Grafton Street. På Liffey Bridge blir det moteshow, på Grafton Street blir det fotoutstilling med det irske landskapet i sentrum. I tillegg blir det beste fra Irland promotert på storskjermer.

- Tourism Ireland er forpliktet til å bruke e-marketing som et verktøy for å promotere Irland som feriedestinasjon. Vårt engasjement i Second Life handler om å gå nye veier for å nå forbrukerne. Tourism Ireland planlegger å bruke en fjerdedel av markedsføringsbudsjettet online i 2008, sier Steven Roberts i Tourism Irelands Nordenkontor.

Les om:

Sosiale Medier