Reklamekvitter fra Twitter

Reklamekvitter fra Twitter

Med annonsemodellen Earlybird kan annonsene skreddersys.

Twitter lanserer en ny annonsetjeneste for å generere inntekter via reklame for spesielle tilbud, arrangementer og engangssalg - kalt Earlybird.

Twitter håndterer Earlybird-kontoen for sine kunder og legger inn spesialtilbud fra de berørte selskapene og sender dem til brukeren som følger Earlybird.

Selskaper betale et avgift til Twitter for markedsføring av produkter og tjenester gjennom tjenesten, skriver Computersweden.

Twitter sier at Earlybird-kontoen vil gjøre det enklere å gjøre nye forretninger for både kjøper og selger.

Det er høyt volum på Twitter, bare i mai ble det sendt 2 milliarder meldinger. Men fortsatt har det vært et åpent spørsmål hva selskapet egentlig skal tjene penger på.

Flere på laget

Annonseprogrammet Promotes Tweet ble lansert i april, der blant annet sterke merkevarer som Best Buy, Bravo, Red Bull, Sony Pictures, Starbucks og Virgin America deltok.

Den nye tjenesten starter i USA, men skal etter hvert lanseres internasjonalt.

På sikt skal abonnenter på Earlybird kunne gjøre fininstillinger slik at de kan få tilbud som er relevantente i forhold til byen de bor i eller på grunnlag av interesser.

Les om:

Sosiale Medier