Slik skal Facebook takle støtende innhold

Slik skal Facebook takle støtende innhold

En strategi skal sikre at annonser ikke lenger vises på sider som inneholder støtende eller kontroversielle innlegg eller bilder.

Facebook kunngjorde på fredag at selskapet har innført en strategi som skal forhindre at annonser vises på sider som inneholder vold, sex eller annet kontroversielt materiale.

Den nye strategien kommer etter flere hendelser som involverer hatpropaganda den siste tiden. Det skriver Computer Sweden.

Takket være et nytt system som vil være klart snart, vil Facebook kunne stoppe annonsevisninger ved kontroversielt innhold automatisk. Systemet vil imidlertid håndteres manuelt innledningsvis.

- Selv om vi allerede har en streng policy mot innhold som bryter med vår brukeravtale har vi innsett at vi må gjøre mer for å forhindre at annonser vises på kontroversielle sider eller grupper, skriver Facebook i et blogginnlegg.

I forrige måned valgte selskaper som Nissan og Unilever å stopp sin reklamering på Facebook etter at deres annonser ble vist på side med støtende innhold. Facebooks nye system vil fra i drift fra og med i dag.

Les om:

Sosiale Medier