Twitter kjøper Posterous

Twitter kjøper Posterous

Populær bloggplattform kjøpes opp av Twitter. Hva pønsker de på?

Twitter har nå kjøpt opp bloggselskapet Posterous, melder Macworlds nyhetstjeneste.

Dette kan bety slutten på populære Posterous Spaces, men enn så lenge vil denne bloggplattformen fortsette som før, lover Twitter.

- Vi varsle brukerne i god tid på forhånds dersom vi gjør endringer til tjenesten, skriver Twitter i et blogginnlegg.

For brukere som ønsker å ta backup av innholdet sitt eller flytter til en annen tjeneste, vil Twitter komme med instruksjoner for dette i løpet av de kommende ukene.

Mer enn 140 tegn?

Hvor mye Twitter betalte for bloggtjenesten vites ikke. Posterous' utviklere, produktsjefer og et antall ansatte vil begynne å jobbe hos Twitter med prosekter der.

Posterous ble startet opp i 2008. Tjenesten går for å være en konkurrent til Tumblr. Den har fokus på enkelhet og er laget slik at brukerne raskt kan skrive innlegg, først og fremst bilder, via både e-post og mobil.

I tillegg til å ha sitt eget "space", kan brukere også følge andre. Tjenesten er godt integrert med andre sosiale nettverk som Twitter, Facebook og Flickr.

Om oppkjøpet vil ha noe å si for kommende endringer på Twitter gjenstår å se, men det spekuleres i om tjenesten har planer om å utvide sin berømte 140-tegnsgrense.

Les om:

Sosiale Medier