Vollvik med Facebook-suksess

Vollvik med Facebook-suksess

Norske Facebook-fans satser sparepengene sine på Ludo Mobil.

Idar Vollviks mobilselskap Ludo Mobil bruker sosiale medier som Facebook og Twitter til å formidle nyheter, informere kundene og svare på spørsmål.

Da det ble kjent at Ludo Mobil skulle hente inn penger gjennom en utvidelse av aksjekapitalen, meldte en av selskapets Facebook-tilhengere sin interesse, skriver NA24.

- Han ville investere 500.000 kroner. Først tenkte jeg nok at det kanskje var litt useriøst å få inn en halv million kroner gjennom Facebook. Men så kom det enda flere henvendelser og på en ti dagers tid har 14-15 personer investert 4-5 millioner kroner, sier han til nettstedet.

Stor pågang

Pågangen har vært så stor at han har måttet si nei til flere som har ønsket å investere sparepengene sine.

- Vi har måttet si nei til en del, som har ønsket å investere 10-20.000 kroner. Årsaken er at vi rett og slett ikke har kapasitet til å ta oss av så mange, så vi har satt minimumsbeløpet for å delta til 100.000 kroner, sier Vollvik.

Totalt skal mobilselskapet hente inn 16 millioner kroner, noe gründeren tipper at snart er i boks.

Trenger likviditet

Årsaken til at selskapet henter penger er i hovedsak for å kunne stille garantier til innkjøp.

- Driften på selskapet tjener litt penger, men vi trenger likviditet for å kunne stille garantier. Mesteparten av pengene som blir hentet inn nå, tolv millioner kroner, går rett på konto for dette, sier han.

Sosiale Medier