Spydevold skal profilere Capgemini

Ivar Spydevold (41) tar over som markeds- og informasjonsdirektør for Capgemini Norge.

En av Spydevolds målsetninger vil være å øke bredden i Capgeminis profilering.

Spydevold har vært i Capgemini siden 2001, tilknyttet bransjegruppen for telekom. Han har jobbet med forretnings- og markedsstrategi, men også store kostnadskuttprosjekter i flere europeiske teleselskaper.

Capgemini er et av Norges ledende it-konsulentselskaper, ca. 550 ansatte i Norge. Det franske selskapet har 60.000 ansatte på verdensbasis.

- Spydevold har variert erfaring fra flere konsulentorganisasjoner og har også jobbet internasjonalt, blant annet med markedsstrategi. Han kjenner også hele bredden av de tjenestene vi tilbyr, sier administrerende direktør Kjell Ulmfeldt i Capgemini Norge.

- En av mine utfordringer blir å bidra til å profilere at vi også har en sterk strategi- og management consulting-del. Utfordringen er å videreføre en sterk profilering av teknologisiden, og samtidig løfte bevisstheten av strategidelen, sier Ivar Spydevold.   

Før Spydevold begynte i Capgemini, hadde han blant annet jobbet i Det Norske Veritas, konsulentselskapet AT Kearney og i SND Invest.  Spydevold har hovedfag i fysikk fra UiO og en MBA fra Berkeley, California.